www.hajcfaj.fora.pl
wolne forum, do rozpierdolu
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum www.hajcfaj.fora.pl Strona Główna
->
Ogólne
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Haj cfaj forum
----------------
Ogólne
Fotografia
Porównania
P!MP Forum
Na luzie
----------------
Off Topic
Picek Zone
Humor
Skargi, wnioski, zażalenia
Kosz
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
BrowaR
Wysłany: Pią 21:29, 21 Mar 2008
Temat postu: Brabus CL
Niedawno było o CL z AMG, teraz przyszła pora na Brabusa, drugiego naczelnego tunera marki. Moglibyśmy pominąć tę informację, jednak dwie suche liczby nie pozwalają na to tak łatwo - 730 KM i 1320 Nm. Wystarczy, żeby jeszcze raz przykuć naszą uwagę do wspaniałego coupe Mercedesa.
Bazą jest luksusowe coupe Mercedesa serii CL. Po kuracji Brabusa i zastosowaniu silnika z najszybszej S-klasy wszech czasów Brabus CL osiąga równe 730 KM, co pozwala odważnemu, doświadczonemu, a przede wszystkim zamożnemu kierowcy osiągnąć 100 km/h w zaledwie cztery sekundy! Pojemność silnika zwiększono ze standardowych 5,5 do 6,3 litra. Zmianom uległa większość elementów silnika począwszy od wału korbowego wykonanego z ultrawytrzymałych materiałów, a skończywszy na specjalnie odlewanych tłokach i korbowodach. Nie zapomniano dołożyć większej turbosprężarki, bardziej wydajnego systemu chłodzenia i sportowego układu wydechowego wykonanego z kwasoodpornych stopów stali. Silnik osiąga rekordową wartość maksymalnego momentu obrotowego 1320 Nm przy zaledwie 2100 obr./min! Z obawy o trwałość podzespołów i automatycznej pięciobiegowej skrzyni biegów, zdecydowano się na ograniczenie tej wartości do "skromnych" 1100 Nm. Nie wpłynęło to jednak na osiągi auta z Bottrop. Po upływie 11,4 sekundy na liczniku mamy już 200 km/h, a potężne coupe nie przestaje przyspieszać, dopóki na skali prędkościomierza nie pojawi się 340 km/h!
Aby przy tych prędkościach utrzymać się na drodze, potrzebne są szerokie koła. Dostępnych jest kilka rodzajów aluminiowych kutych obręczy Brabusa w rozmiarze od 18 do 21 cali, pośrednio zapewniających odpowiedni kontakt z nawierzchnią. Na 21-calowe felgi założono opony 255/30 ZR 21 z przodu i 285/30 ZR 21 z tyłu. Komplet takich felg wraz z oponami Yokohama kosztuje więcej niż cała laweta załadowana samochodami jadącymi do Polski z zachodniej Europy.
Dwudrzwiowe coupe Mercedesa zostało obniżone o 25 mm. Samochód wyposażono w tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm z przodu i 355 mm z tyłu.
Cena auta przekracza 400 tysięcy euro, ale w zamian dostajemy coś szybkiego jak pocisk, o kształcie nie przypominającym latającego talerza. W dodatku, w przeciwieństwie do Porsche Carrera GT czy Bugatti Veyrona, na pokład Brabusa CL zabrać możemy aż trzech pasażerów lub trzy żądne wrażeń pasażerki.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin