www.hajcfaj.fora.pl
wolne forum, do rozpierdolu
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum www.hajcfaj.fora.pl Strona Główna
->
Ogólne
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Haj cfaj forum
----------------
Ogólne
Fotografia
Porównania
P!MP Forum
Na luzie
----------------
Off Topic
Picek Zone
Humor
Skargi, wnioski, zażalenia
Kosz
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Red
Wysłany: Pią 22:46, 07 Mar 2008
Temat postu: BMW 7er e65
BMW 7 E65/E66 - nowa generacja BMW serii 7, następca BMW E38, która weszła na rynek w 2001 roku. W nomenklaturze fabrycznej E65 oznacza podstawową wersję BMW 7, E66 wersję z powiększonym rozstawem osi ,E67 wersję opancerzoną zaś E68 wersję napędzaną wodorem. E65 było pierwszym samochodem prezentującym nową stylistykę BMW. Jej wygląd, szczególnie tyłu wzbudzał kontrowersje, toteż nieco stonowano stylistykę tyłu w 2005 roku.
Na początku BMW E65 reprezentowany był przede wszystkim przez modele 735i (272 KM) i 745i (333 KM). Wiosną 2002 roku rozpoczęto sprzedaż przedłużonej wersji Li [E66]. Jesienią 2002 roku pojawiła się dwunastocylindrowa jednostka napędowa o mocy 445 KM. Dopełnieniem palety silnikowej został model 730i, włączony do oferty w 2003 roku.
Sterowaną w pełni elektronicznie, sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów steruje się poprzez małą dźwignię umieszczoną za kołem kierownicy, lub guzikami na kierownicy (po włączeniu trybu sekwencyjnego). Natomiast w miejscu tradycyjnego drążka zmiany biegów umiejscowiony został innowacyjny system [i-Drive] odpowiadający za GPS, klimatyzację, radio, czy dostęp do internetu. I-Drive sterowany jest przez przesuwno-obrotowo-naciskowy joystick-myszka. Ekrany umieszczone w konsoli środkowej oraz przed kierowcą informują o stanie silnika czy poziomie paliwa.
W 2005 roku wszystkie silniki z wyjątkiem jednostki V12 poddano modernizacji. 750i zastępuje 745i, a w miejsce 735i pojawia się 740i. Nowy model podstawowy to 730i z silnikiem o mocy 258 KM. Pośród diesli 740d zostaje zastąpiony przez 745d. W pakiecie Adaptive Drive znalazły się aktywne stabilizatory redukujące przechyły boczne i amortyzatory z regulowaną siłą tłumienia. System obsługi i-Drive został uproszczony . Do seryjnego wyposażenia dołączono czujnik deszczu i układ automatycznego sterowania światłami mijania, opcjonalnie można zamontować system Night Viev i asystenta świateł drogowych.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin